پایگاه خبری وبدا

پایگاه خبری وبدا

امروز شنبه ، 1404/02/20

سال 1403 ، جهش تولید با مشارکت مردم

پایگاه خبری و اطلاع رسانی وبدا (دفتر یاسوج)

مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای ماموریت سازمانی خود، همواره تمام توان خود را در امر اطلاع‌رسانی صحیح و شفاف به مردم به کار گرفته است. در بررسی سند چشم‌انداز 20 ساله کشور و برنامه‌های توسعه جمهوری اسلامی ایران، به نکات مهمی توجه شده که مبنای برنامه‌ریزی برنامه‌های روابط عمومی است. بیشتر بخوانید ..

یاسوج ، بلوار مطهری ، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی یاسوج ، طبقه سوم ، واحد روابط عمومی

شماره تماس: 0743337251

مدیر مسئول : ذوالفقار دیودل

سردبیر : سیده سحر حسینی

رئیس هیات مدیره کلینیک ‌های شهید مفتح یاسوج گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو سال اخیر نتایج مطلوبی در حوزه بهداشتی، درمانی و سلامت به دنبال داشته که یکی از مهمترین انها ماندگاری پزشکان در بخش‌ های سرپایی و بستری کلینیک های یاسوج و دیگر مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.



  رئیس هیات مدیره کلینیک ‌های شهید مفتح یاسوج گفت: اجرای طرح تحول نظام سلامت در دو سال اخیر نتایج مطلوبی در حوزه بهداشتی، درمانی و سلامت به دنبال داشته که یکی از مهمترین انها ماندگاری پزشکان در بخش‌ های سرپایی و بستری کلینیک های یاسوج و دیگر مراکز درمانی کهگیلویه و بویراحمد بوده است.



به گزارش روابط عمومی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی یاسوج، دکتر بهرام محمدی در نشست خبری با خبرنگاران افزود: میزان ماندگاری پزشکان متخصص و فوق تخصص در چهار کلینیک یاسوج حدود 75 درصد است.




وی بیان کرد: سال 93 تعداد پزشکان متخصص و فوق تخصص مستقر در کلینیک ‌های یاسوج به طور تمام وقت 40 نفر بود.




دکتر محمدی اظهار داشت: پارسال این تعداد با افزوده شدن کلینیک فوق تخصصی هلال احمر به جمع کلینیک ‌های یاسوج به 70 نفر رسید.




وی عنوان کرد: زیرساخت ها و زمینه‌ های لازم برای پرداخت اینترنتی هزینه درمان از سوی بیماران در کلینیک‌ های یاسوج فراهم شده و این امر مهم از اول تیرماه امسال امکانپذیر خواهد بود.




دکتر محمدی با اشاره به اینکه در دو سال اخیر تجهیزات و امکانات پزشکی جدید و پیشرفته ای برای کلینیک‌ های یاسوج خریداری شده، ابراز کرد: تا قبل از اجرای طرح تحول نظام سلامت خدمات سونوگرافی، آندوسکوپی و چشم پزشکی در کلینیک ‌های این شهر به طور محدود ارائه می شد.




رئیس هیات مدیره کلینیک های شهید مفتح یاسوج گفت: این در حالی است که با آغاز طرح تحول نظام سلامت خدمات مطلوبی در این زمینه ها به بیماران ارائه می ‌شود.




دکتر محمدی افزود: میانگین تعداد مراجعه ماهانه بیماران به کلینیک های یاسوج در بخش ویزیت حدود 45 هزار مورد است.




وی بیان کرد: یکی از گلایه‌ های اصلی مردم نحوه نوبت دهی در کلینیک های یاسوج بوده که دلیل عمده آن نیز فراهم نبودن بسیاری از زیرساخت‌ های لازم در این شهر است.




دکتر محمدی اظهار داشت: تنها 9 نیروی پذیرش در کلینیک های یاسوج مستقر هستند که با توجه به مراجعه بیش از حد مردم به پزشکان، روند پذیرش و نوبت ‌دهی حضوری با مشکل مواجه می‌ شود.




وی عنوان کرد: تعداد ویزیت پزشکان متخصص در کلینیک های یاسوج در هر ساعت هشت نفر بوده و برای متخصصان روانپزشک نیز حداکثر شش نفر در هر ساعت است.




دکتر محمدی ابراز کرد: نظارت و کنترل دقیق و اصولی بر نحوه رعایت این زمان می شود.
رئیس هیات مدیره کلینیک های شهید مفتح یاسوج گفت: گاهی ممکن است برخی از پزشکان زمان کمتری را صرف ویزیت بیماران کنند که تذکرهای لازم نیز در این زمینه به آنان داده شده و می شود.
دکتر محمدی با اشاره به اینکه بسیاری از پزشکان حداقل شش ساعت در کلینیک های یاسوج حضور دارند و به بیماران خدمات رسانی می کنند، افزود: سقف روزانه پذیرش و نوبت دهی تعداد بیماران با استفاده از سیستم اینترنتی، تلفنی و حضوری 50 نفر برای هر پزشک است.




وی بیان کرد: استقبال مردم از نوبت‌ دهی اینترنتی در یاسوج مطلوب است اما باید فرهنگ ‌سازی لازم از سوی رسانه ها و خبرنگاران در زمینه استفاده صحیح و بهینه از این سیستم در کهگیلویه و بویراحمد انجام شود.




دکتر محمدی اظهار داشت: سقف نوبت‌ دهی در کلینیک های یاسوج به صورت اینترنتی، تلفنی و حضوری به ترتیب 15، پنج و 30 نفر در هر روز است.13-142



 



م/قنبری